Waarom ben ik begonnen met Project Life?

These posts about Project Life will be in Dutch, since there is already so much available on English blogs.

Ik ben nu ongeveer een maandje geleden begonnen met Project Life. Aan het begin was het een beetje een zoektocht wat ik nodig had en hoe ik Project Life wilde aanpakken, daarom wil ik graag mijn ervaringen delen voor beginnende PL’ers. Ik woon in Brussel, maar ik ben een Nederlandse, daarom zal ik me qua winkels richten op zowel België en Nederland.

Waarom ben ik begonnen met Project Life?

Ik had al wel eens van Project Life gehoord en een aantal vriendinnen waren er ook mee begonnen, maar het heeft me aanvankelijk eigenlijk nooit aangetrokken. Waarom zou je foto’s in een album in plastic mapjes verwerken als je ze ook gewoon in een album kan plakken? Daarom heeft de Amerikaanse stijl van scrapbooken me nooit zo heel erg aangetrokken (veel dure embellishments en weinig foto’s).

Project Life is voor mij een “compacte” manier om mijn herinneringen en mijn creatieve hobbies samen te brengen

Ik heb allerlei creatieve hobbies zoals kaarten maken, mini scrapalbums maken, origami (papier vouwen) en haken en verzamel ik ook postzegels (van de bijna hele wereld: lees twee Billy’s vol met albums). Mijn appartement is dus echt vol en ik probeer echt bewuster te zijn met spullen die ik wil houden en die ik weg kan doen (organiseren is ook een van mijn hobbies). Project Life biedt mij de mogelijkheid om zowel foto’s van belangrijke momenten af te drukken en dit te combineren met al mijn creatieve hobbies (of hobby technieken die ik al een hele tijd wil uitproberen, maar nog niet uitgeprobeerd heb*). Dit allemaal in één album van 12 x 12 inch (ca. 30 x 30 cm). Nou, “hopelijk” blijft het aantal PL albums vrij beperkt en ga ik niet een hele Billy vullen :).

Leave a Reply

