Hoe heb ik beslist welk formaat Project Life album ik wilde kopen?

  1. Albumformaten

Er bestaan verschillende albumformaten (o.a. 6 x 8 inch, 12 x 12 inch). De webshops die ik tot nu toe gevonden heb en die een dergelijk assortiment hebben zijn: http://www.scrobby.nl/ en http://www.jojosscrapshop.nl/. Wat voor mij belangrijk is met betrekking tot webshops, is dat ze gratis verzenden als je een bepaald bedrag spendeert en beide webshops doen dit. Bij Scrobby moet je voor gratis verzending binnen Nederland € 30 uitgeven en naar België € 37,50. Bij Jojo’s zijn deze bedragen € 25 (NL) en € 35 (BE). Ik koop liever nog iets extra’s in een webwinkel om die grens te behalen, dan dat ik bijv. € 10 aan verzendkosten betaal (misschien omdat ik Nederlandse ben;).

Als je dan vervolgens naar albums gaat dan zijn de albums gesorteerd op maat en kan je zien welke maten er zijn naast de maten die ik genoemd had. Ik heb een liniaal die zowel inch als cm is, maar ik vond het toch lastig om in te schatten welk formaat ik wilde hebben. Je moet er verder ook rekening mee houden dat het formaat van het album nog iets groter is dan de vermelde maat. De maat is in feite de maat van de albumbladen (page protectors), dus je album is nog iets groter. Ik vermoedde dat ik 12 x 12 inch wilde, omdat het me meer ruimte gaf voor foto’s op een pagina. Ik wist het alleen nog niet zeker en daarom ben ik gaan kijken of ik de albums in het echt kon zien.

2. Ga naar een winkel / beurs om het album echt te bekijken (en eventueel te kopen)

Beide winkels zijn in Nederland, dus ik kon niet makkelijk even langsgaan om te kijken, dus ben ik naar Schleiper (een winkel) geweest in Brussel (Vijverstraat 63, 1040 Brussel, België). Bij Schleiper hadden ze een bescheiden/beperkt aanbod van Project Life. Ze hadden echter niet zoveel keuze qua designs (alleen effen album covers), maar door mijn bezoekje wist ik eigenlijk wel zeker dat ik een 12 x 12 inch album wilde.

3. Koop/bestel het album

Uiteindelijk heb ik dit album besteld bij Scrobby (mint/turquoise, roze en goud zijn momenteel mijn lievelingskleuren). Het album was goed verpakt en verzonden, maar ik zou de volgende keer niet meer een album van dit materiaal kopen. Een maand na de aankoop is het album al een beetje versleten :(. Ik zou de volgende keer toch misschien voor een duurder album gaan met leerachtig materiaal.

SAMSUNG CSC
Happy days album (12 x 12 inch) – Dear Lizzy Edition
SAMSUNG CSC
Slijtage na het album een maand te hebben

 

Leave a Reply

