Winkelen in Leipzig: origamipapier, cadeaupapier en origamiboeken

Een uitje naar de Games Convention 2008 in Leipzig is natuurlijk een mooi excuus om te gaan winkelen in Leipzig. Onderweg van de stad naar het hotel zag ik vanuit de tram een hobbywinkel. Hoewel het er erg dicht uit zag, ben ik langs de tramrails naar de stad gelopen om te hobbywinkel te gaan zoeken. Wat mij erg verbaasde is dat in Duitsland veel verschillende hobby/knutselboekjes worden uitgegeven.

In het warenhuis Karstadt kwam ik in de kelder bij toeval (ik was eigenlijk op zoek naar een supermarkt) de Idee-Creativmarkt tegen. Dit is een grote hobbyzaak(keten) in Duitsland te vergelijken met Pipoos in Nederland, maar dan 2 tot 3 keer groter :). Ze hadden heel veel verschillende soorten origamipapier en ik heb dan ook aardig wat mee teruggenomen naar Nederland ;).

Zoals altijd kon ik niet terugkomen van winkelen zonder een aantal rollen cadeaupapier mee te nemen.

Ik had tijdens het winkelen meerdere origamiboeken gezien, maar vaak waren het basisboeken. In de Orison had ik een review gelezen van een Duits origamiboek over bloemen. Deze wilde ik graag hebben, maar ik had het boek nog niet gevonden. Op de terugweg naar station Leipzig kwam ik bij toeval langs een boekenwinkel. Op de gok ging ik naar binnen en heb meerdere origamiboeken gevonden, waaronder het origamiboek over bloemen dat ik graag wilde hebben! Helemaal moe en uitgeput van het winkelen heb ik een stapel origamiboeken gepakt en ben in de winkel op een bank gaan zitten om deze door te kijken. Uiteindelijk heb ik besloten om twee origamiboeken te kopen en verder ook strookjes papier.

Blütenzauber mit Origami
Blütenzauber mit Origami ISBN 978-3426647318
Fröbelsterne und Co.
Fröbelsterne und Co. ISBN 978-3772436208
stroken papier
Fröbelsterne: stroken papier
Leave a Reply

